Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2019

Εργοστάσια οχημάτων στην Ευρώπη και η ανυπαρξία της Ελλάδας

Ο Ευρωπαϊκός σύνδεσμος κατασκευαστών αυτοκινήτων  ACEA (European Automobile Manufacturers Association) έχει στην ιστοσελίδα του διαδραστικό χάρτη όπου παρουσιάζονται οι μεγάλες βιομηχανίες αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων και εξαρτημάτων στην ευρύτερη Ευρώπη (Με την Τουρκία μέσα, τη Ρωσία κλπ). Μέσα από αυτούς τους χάρτες αλλά και από τους αναλυτικούς πίνακες με τα ονόματα των βιομηχανιών ανά κατηγορία, διαπιστώνουμε ότι η χώρα μας είναι μια θλιβερή εξαίρεση και από τις ελάχιστες χώρες που δεν έχει σοβαρή αυτοκινητοβιομηχανία.
Ας δούμε τον πρώτο χάρτη:

 Ας δούμε και τον δεύτερο χάρτη, zoomαρισμένο περισσότερο στην περιοχή μας.

Η Τουρκία έχει 13 μεγάλα εργοστάσια που την καθιστούν ως μια μεγάλη χώρα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Τουρκία υπάρχουν αυτή τη στιγμή εργοστάσια από τις:

1) Ford Europe (Ford - JV FORD-OTOSAN) engines and heavy duty vehicles
2) Ford Europe επιβατικά αυτοκίνητα
2) MAN , NEOPLAN (Volkswagen group) λεωφορεία
3) Mercedes Benz - Unimog (DAIMLER Group) heavy duty vehicles
4) BMC Engines, Light commercial vehicles, Heavy-duty vehicles and Buses 
5) RENAULT (OYAK-RENAULT, Renault Electric) επιβατικά αυτοκίνητα και μηχανές
6) ΤΟΥΟΤΑ Motor Europe επιβατικά αυτοκίνητα
7) DAIMLER AG (Mercedes Benz - Setra) λεωφορεία
8) HONDA επιβατικά αυτοκίνητα

Ενδεικτικά αναφέρουμε και μερικές άλλες χώρες στην περιοχή μας: Στη Ρουμανία έχουν εργοστάσια η FORD και η RENAULT , στη Σερβία έχει εργοστάσιο η FIAT , η Ουγγαρία έχει Volkswagen, SUZUKI και Dailmer κλπ κλπ.

Αν κάποιος βιαστεί να βγάλει το συμπέρασμα ότι όλες οι παραπάνω χώρες έχουν βιομηχανία  λόγω χαμηλού εργατικού κόστους και μόνο, τότε απλά τους παραπέμπουμε στον πρώτο χάρτη όπου κυριολεκτικά φαίνεται η δυτική και κεντρική Ευρώπη (με πολύ υψηλό εργατικό κόστος) να είναι "πήχτρα" στα εργοστάσια. Το ίδιο και χώρες με παρόμοιο εργατικό κόστος, ΑΕΠ και πληθυσμό (π.χ. Πορτογαλία).

Κάτι άλλο φταίει λοιπόν που προφανώς δεν μπορεί να αναλυθεί σε λίγες γραμμές. Ας ελπίσουμε ότι η υψηλή (όπως μας λένε συνέχεια) ποιότητα των αποφοίτων των ελληνικών πολυτεχνείων να έχει αντίκρισμα κάποτε και να μπορέσουν οι νέοι Έλληνες επιστήμονες και μηχανικοί να εργαστούν στην πατρίδα μας σε κάποια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου