Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πάτρα - Πελοπόννησος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πάτρα - Πελοπόννησος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Πρόοδος έργων κατασκευής νέου σταθμού λεωφορείων ΚΤΕΛ Νομού Αχαΐας - Φωτογραφίες Φεβρουάριος 2021

Πέρασε ένας χρόνος από την τελευταία ενημέρωση για την κατασκευή του νέου σταθμού ΚΤΕΛ Αχαίας. Παρουσιάζουμε στους αναγνώστες μας μια φωτογραφική ενημέρωση για την πορεία των έργων. Επιπλέον κάποια πολύ ενδιαφέρονται ιστορικά και τεχνικά στοιχεία για τα κτήρια των Μύλων Αγ. Γεωργίου που από το 1991 ανήκουν στο ΚΤΕΛ και πρόκειται να στεγάσουν ένα μικρό εμπορικό κέντρο και τις κύριες εγκαταστάσεις του νέου σταθμού, μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο του ΤΕΕ Τμήμα Δυτικής Ελλάδος:

 Καταγραφή - αποτύπωση μη λειτουργουσών βιομηχανιών στην περιοχή των Πατρών , Τεύχος 1, Μύλοι Αγίου Γεωργίου ΑΕ

[1] Άποψη της βόρειας πλευράς του νέου σταθμού. Δεξιά στο βάθος διακρίνεται η πλώρη του κορυαζιερόπλοιου "Queen of Oceans" το οποίο βρίσκεται ελλιμενισμένο στον Παλαιό (Βόρειο) Λιμένα Πατρών από το καλοκαίρι του 2020. Το πλοίο εκτοπίσματος 77,499gt και μήκους 261 μέτρων, είχε πριν το όνομα Oceana και εισήλθε σε υπηρεσία το 2000 ως κρουαζερόπλοιο της Princess Cruises. Μετά αγοράστηκε από την P&O Cruises το 2002 και χρησιμοποιήθηκε μέχρι τον Ιούλιο του 2020 οπότε και αγοράστηκε (ή ναυλώθηκε) από την  εταιρεία Seajets Cruise Line (Seajets Ferries Greece). Προφανώς λόγω της πανδημίας το πλοίο δεν έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα και παραμένει μέχρι σήμερα στο λιμάνι της Πάτρας. Το 2017 ανακαινίσθηκε πλήρως.

[2] Γενική άποψη όλου του σταθμού. Έχουν κατασκευαστεί οι τσιμεντένιοι πυλώνες πάνω στους οποίους θα στηριχθεί όπως φαίνεται το στέγαστρο του σταθμού.

[3] Χάρτης της περιοχής

 


[3] Άποψη της νοτιοδυτικής πλευράς του σταθμού. Το παμπάλαιο κτήριο των πρώην Μύλων Αγίου Γεωργίου φαίνεται ακόμα σε πολύ κακή κατάσταση και χωρίς εμφανή σημάδια ανακατασκευής (τουλάχιστον εξωτερικά). Οι εργασίες φαίνεται πάντως να προχωρούν.

Όπως είχαμε γράψει και στην παλαιότερη αναφορά μας για την πρόοδο των εργασιών, ο χώρος φαίνεται πολύ μικρός και είναι απορίας άξιον πως θα στρίβουν τα μεγάλα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Το πιο πιθανό (χωρίς να έχουμε υπόψη μας τι προβλέπει η μελέτη) έτσι όπως βλέπουμε τους πυλώνες, είναι να υπάρχουν κάθετα προς την Ηρώων Πολυτεχνείου 7 λωρίδες στάθμευσης των λεωφορείων ενώ προφανώς τα εκδοτήρια και οι υπόλοιπες υπηρεσίες θα βρίσκονται εντός του διπλανού κτηρίου. 

Θεωρούμε αυτονόητο ότι οι μηχανικοί που έκαναν τη μελέτη προέβλεψαν ότι το παμπάλαιο και σε πολύ κακή κατάσταση κτήριο των Μύλων Αγ. Γεωργίου μπορεί να ανακατασκευαστεί ώστε να είναι ασφαλές σε περίπτωση κάποιου ισχυρού σεισμού καθώς και να αναβαθμιστεί αισθητικά και λειτουργικά ώστε να ανταποκρίνεται σε έναν σύγχρονο σταθμό λεωφορείων του 2021 στην τρίτη πόλη της χώρας.

Οπότε κάνουμε υπομονή και περιμένουμε να δούμε το αποτέλεσμα το οποίο ελπίζουμε να είναι αντάξιο της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της χώρας και ενός από τα πλουσιότερα ΚΤΕΛ"στην Ελλάδα.

[4] Άποψη του κτηρίου των Μύλων που θα αποτελεί (τουλάχιστον τμήμα του) το βασικό κτήριο του νέου σταθμού και το μικρό εμπορικό κέντρο.


 


Τρίτη 21 Ιουλίου 2020

Ο εγκαταλελειμμένος για 20 χρόνια δρόμος προς την παραλία του Ρίου επιτέλους άλλαξε

Στο κίτρινο πλαίσιο ο δρόμος που βελτιώθηκε μετά από 20 χρόνια (εικόνα από το Google earth)
Μετά από πάρα πολλά χρόνια (άνω των 20) έπεσε νέα άσφαλτος στον δρόμο που ενώνει τον αυτοκινητόδρομο (Ολυμπία Οδό) με το παραλιακό μέτωπο του Ρίου και τις προβλήτες των Ferry boat.
Εκτός από τη νέα ασφαλτόστρωση έγινε και σωστή διαγράμμιση, τοποθέτηση νέων φωτιστικών στήλων με λάμπες led και ένας σχετικός καθαρισμός στην δεξιά άκρη του δρόμου.
Ανεξάρτητα από το ποιος το σχεδίασε ή όχι, η ουσία είναι ότι επί 20 χρόνια ήταν αφημένος σε κακά χάλια, οπότε μπράβο στην περιφέρεια που φέτος, το 2020 έκανε το αυτονόητο. Ιδιαίτερο ζήλο για την γρήγορη υλοποίηση του έργου έδειξε ο αντιπεριφερειάρχης κ. Χαράλαμπος Μπονάνος.
Ελπίζουμε να προχωρήσει και η σχεδιαζόμενη συνολική άνάπλαση του χώρου απέναντι από το κάστρο που επίσης είναι σε εγκατάλειψη εδώ και χρόνια.
Το μόνο πρόβλημα που διαπιστώσαμε ότι δεν έχει λυθεί ακόμα (Ιούλιος 2020), είναι ότι δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία οι νέες λάμπες και έτσι δεν υπάρχει ακόμα φωτισμός το βράδυ. Ελπίζουμε άμεσα να ολοκληρωθεί και αυτή η εκρεμότητα. 




Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020

Πρόοδος έργων κατασκευής νέου σταθμού λεωφορείων ΚΤΕΛ Νομού Αχαΐας -

Παραθέτουμε κάποιες σχετικά πρόσφατες φωτογραφίες (10 ημερών) από το εργοτάξιο κατασκευής του νέου σταθμού ΚΤΕΛ στην Πάτρα.
Το παλαιό κτήριο των μύλων Αγ. Γεωργίου φαίνεται σε άθλια κατάσταση και είναι απορίας άξιον πως θα αξιοποιηθεί όλος αυτός ο όγκος τσιμέντου. Το εμπρός τμήμα (προς οδό Ηρώων Πολυτεχνείου είχε υποστεί μια σχετική αναβάθμιση πριν αρκετά χρόνια).
Ο χώρος (που μέχρι πριν λίγους μήνες ήταν parking για τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ) είναι σχετικά μικρός για ένα μεγάλο ΚΤΕΛ όπως αυτό της Αχαϊας. Το μόνο πλεονέκτημα που έχει είναι ότι βρίσκεται στο κέντρο της πόλης

Ας ελπίσουμε ότι το τελικό αποτέλεσμα θα μας εκπλήξει όλους και η πόλη των Πατρών θα αποκτήσει ένα πραγματικά σύγχρονο σταθμό υπεραστικών λεωφορείων (που οι περισσότερες μικρότερες πόλεις στην Ελλάδα έχουν αποκτήσει εδώ και αρκετά χρόνια).

Συνολική άποψη του χώρου κατασκευής του νέου σταθμου ΚΤΕΛ. Στα αριστερά διακρίνονται τα παλαιά κτήρια του πρώην εργοστασίου μύλων Αγ. Γεωργίου.

Η βόρεια πλευρά του υπό κατασκευή νέου σταθμού.


Άποψη του τοίχου του παλαιού κτηρίου των μύλων. Σπασμένα τζάμια και εικόνα εγκατάλειψης.


Ο πυργίσκος του παλαιού εργοστασίου των μύλων. Φαίνεται να είναι σε αθλια κατάσταση. Στην κορυφή του έχουν τοποθετηθεί κεραίες κινητής τηλεφωνίας.

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2019

Ηλεκτρικό οχηματαγωγό (E-Ferryboat) στη γραμμή Αίγιο-Άγιος Νικόλαος - Μια μικρή έρευνα

Τις τελευταίες μέρες πολλά δημοσιεύματα (σχεδόν όλα αντιγραφή μεταξύ τους με ακριβώς τα ίδια λόγια) αναφέρθηκαν στην επαναλειτουργία της πορθμειακής γραμμής Αιγίου-Αγίου Νικολάου και μάλιστα με την χρήση ενός νέου αμιγώς ηλεκτροκινούμενου οχηματαγωγού.

Ενδεικτικά και μόνο αναφέρουμε το δημοσίευμα στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ (19/12/2019) με τον τίτλο "Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό ferry boat στην Ελλάδα - Σε ποια γραμμή τοποθετείται"
Το ίδιο άρθρο αναδημοσιεύτηκε σε όλο τον τοπικό τύπο της Αχαιας και σε μεγάλες εφημερίδες και ιστοσελίδες (π.χ. ΣΚΑΙ, Καθημερινή κλπ).

Στην επίσημη ιστοσελίδα του Οργανισμού Ηλεκτρικών Σκαφών Ελλάδας (Ο.Η.Σ.Ε.) - Electric Boat Association of GREECE (E.B.A. Greece) (https://www.eba.gr) που θεωρείται και η πιο αξιόπιστη ιστοσελίδα για τα ηλεκτρικά σκάφη στην Ελλάδα το σχετικό άρθρο με ημερομηνία 18/12/2019 έχει τίτλο "Στη γραμμή Αίγιο-Άγιος Νικόλαος το πρώτο ηλεκτρικό ferry στην Ελλάδα

Όλα τα άρθρα στα Ελληνικά ηλεκτρονικά ΜΜΕ είναι αντιγραφή του ίδιου άρθρου. Ας δούμε λίγο τι αναφέρει:

[1] Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να κάνει την εμφάνιση του το πρώτο ηλεκτρικό ferry boat στην Ελλάδα, το οποίο θα τοποθετηθεί στην γραμμή Αίγιο – Άγιος Νικόλαος (Δωρίδος), η οποία έχει σταματήσει την λειτουργία της από το 2011.

Δεν αναφέρει κανένα site ούτε και εδώ αναφέρεται ποιες είναι αυτές οι πληροφορίες και από που προέρχονται. Προσεχές διάστημα λογικά σημαίνει "μέσα στους επόμενους μήνες". Εδώ είμαστε να το δούμε μακάρι να είναι όντως αλήθεια και όχι φούσκα. Πάντως αφού ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή του πλοίου (έστω η μετασκευή ενός υπάρχοντος ντιζελοκίνητου) πως θα είναι έτοιμο σε λίγους μήνες;

[2] Εφόσον πραγματοποιηθεί το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα του ηλεκτρικού ferry boat στην Ελλάδα θα αποτελεί συνεργασία των Δήμων Αιγίου και Αγίου Νικολάου Δωρίδος με την συνεργασία Πανεπιστημίων καθώς και του Νορβηγικού Νηογνόμωνα DNV-GL

Δεν υπάρχει πλέον εδώ και αρκετά χρόνια Δήμος Αιγίου αλλά δήμος Αιγιαλείας. Ο Άγιος Νικόλαος είναι μία μικρή κοινότητα που ανήκει στην δημοτική ενότητα Τολοφώνος του Δήμου Δωρίδος. 
Για την ώρα πάντως δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση από τον δήμο Αιγιαλείας και τον Δήμο Δωρίδος ούτε έχει ανέβει κάτι σχετικό στη diavgeia.gov.gr. 
Στην επίσημη ιστοσελίδα του Νορβηγικού νηογνώμονα ( https://www.dnvgl.com) 
(DNV GL is an international accredited registrar and classification society headquartered in Høvik, Norway) δεν υπάρχει καμία ναφορά ούτε στο Αίγιο ούτε για ηλεκτρικό σκάφος στην Ελλάδα. 
Όπως και να χει μακάρι σύντομα να δούμε κάτι.

[3]  Κατά πάσα πιθανότητα το νέο ηλεκτρικό ferry boat που θα πλέει σύντομα στα ελληνικά ύδατα, θα προέλθει από μετατροπή συμβατικού ferry boat.
 
Το "κατά πάσα πιθανότητα" σημαίνει ότι ακόμα δεν υπάρχει κατασκευασμένο τίποτα . Το ένα και μοναδικό ηλεκτρικό ferryboat του προγράμματος e-Ferry της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έκανε το παρθενικό του ταξίδι τον Αύγουστο του 2019 στη γραμμή Søby - Fynshav  στην Νότια Δανία. (βλπ στην παρακάτω φωτογραφία)


Το ηλεκτρικό σκάφος Ellen του προγράμματος e-Ferry (από την επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής επιτροπής)

[4]  Το κόστος της επένδυσης, στην οποία περιλαμβάνεται και η δημιουργία εγκαταστάσεων ξηράς στις οποίες θα γίνεται η παραγωγή ρεύματος, θα ανέρχεται στα 4 με 5 εκατ. ευρώ.
  


[5] Η εγκατάσταση περιλαμβάνει υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας με ταυτόχρονη συνύπαρξη φωτοβολταϊκών , κυματικής και ανέμου, ώστε στην μικρότερη έκταση να παραχθεί το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Το σύστημα θα τοποθετηθεί στο νέο αλλά κλειστό λιμάνι του Αιγίου, το οποίο δεν έχει δουλέψει ποτέ μέχρι σήμερα, από την στιγμή που κατασκευάστηκε, οπότε θα αναβαθμιστεί και λειτουργικά και κατασκευαστικά.

Το νέο λιμάνι Αιγίου (πρακτικά μία μεγάλη προβλήτα και τίποτα παραπάνω) έχει χρησιμοποιηθεί για να δένουν τα πλοία της VENTOURIS FERRIES κατά τους χειμερινούς κυρίως μήνες. Δεν έχει καμία απολύτως κτηριακή εγκατάσταση πάνω του. Μακάρι να γίνουν όλα όσα αναφέρονται φαντάζει σαν εικονική πραγματικότητα με δεδομένο ότι σε λίγα μέτρα απόσταση βρίσκονται κάποια σάπια κτήρια από εγκαταλελειμμένα εργοστάσια και γενικά μια εικόνα εγκατάλειψης.


[6]  Στόχος του νέου πιλοτικού προγράμματος είναι η επέκταση του στο σύνολο των πορθμειακών γραμμών της χώρας (π.χ Ρίου – Αντιρρίου).
Να σημειωθεί ότι το κόστος του προγράμματος, χρηματοδοτείται κατά 50% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ευχής έργον να γίνει σε όλες τις πορθμειακές γραμμές. Το παρελθόν σε αντίστοιχα Ευρωπαϊκά προγράμματα έχει δείξει ότι όταν φαγωθούν τα λεφτά όλα τελειώνουν καθώς δεν προβλέπεται καμία συντήρηση και υποστήριξη της λειτουργίας των όποιων πιλοτικών υποδομών. Παραδείγματα έχουμε πολλά σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας.

[7] Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να περάσει νομοθεσία για τα μεγάλα ηλεκτρικά καράβια καθώς μέχρι σήμερα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στα ελληνικά ύδατα.

Άρα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καν (!!!) νομοθεσία που να επιτρέπει την κυκλοφορία μεγάλων ηλεκτροκίνητων σκαφών!!

Μακάρι να βγουν αληθινά όλα όσα γράφει το άρθρο και να μείνει και να λειτουργήσει για πολλά χρόνια το ferryboat. Θα είναι ένα μικρό θαύμα.

Εμείς ύστερα από  έρευνα στο Διαδίκτυο σας παρουσιάζουμε τι από τα παραπάνω του άρθρου φαίνεται να αληθεύει και τι όχι μέχρι στιγμής:

Καταρχάς να αναφέρουμε  ότι το όλο project της κατασκευής ενός πλήρως ηλεκτρικού ferryboat  ήταν ένα καθαρά ερευνητικό έργο που (όπως σχεδόν πάντα) χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιο συγκεκριμένα ο τίτλος του προγράμματος ήταν: 
Prototype and full-scale demonstration of next generation 100% electrically powered ferry for passengers and vehicles — E-ferry» και ο κωδικός του είναι KOH.033213.

Η χρηματοδότηση είναι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Προγράμματος Πλαισίου  «HORIZON 2020».
Στην επίσημη ιστοσελίδα του έργου  http://e-ferryproject.eu 
δίνονται περισσότερες πληροφορίες. Στους συμμετέχοντες φορείς δεν υπάρχει πουθενά κανένα Ελληνικό Πανεπιστήμιο ούτε και ο Δήμος Αιγιαλείας ή Δωρίδος. 
Ο μόνος φορέας που συμμετέχει από Ελληνικής πλευράς είναι το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Πρώην Ινστιτούτο Μεταφορών) (HELLENIC INSTITUTE OF TRANSPORT).
Στην παρακάτω εικόνα από την επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος αναφέρεται ότι το συνολικό κόστος είναι 21.3 εκατομμύρια ΕΥΡΩ , υπήαρχουν 10 φορείς που συμμετέχουν, το έργο ξεκίνησε το 2015 και η διάρκειά του ήταν 48 μήνες.



Στην ιστοσελίδα του προγράμματος αναφέρει επίσης συνοπτικά:

E-ferry is a new project supported by the European initiative H2020 involving the design, building and demonstration of a fully electric powered ‘green’ ferry which can sail without polluting and CO2 emissions. It promotes energy efficient, zero GHG emission and air pollution, free waterborne transportation for island communities, coastal zones and inland waterways in Europe and beyond.
Τhe overall objective of E-ferry is to apply an extremely energy efficient design concept and demonstrate a 100% electric, emission free, medium sized ferry for passengers and cars, trucks and cargo1 in full-scale operation on longer distances than previously seen (> 5 nautical miles (Nm)) for electric drive train ferries, i.e. the medium range connections Soeby-Fynshav (10.7 Nm) and Soeby-Faaborg (9.6 Nm) in the Danish part of the Baltic Sea connecting the island of Aeroe (Ærø) to the mainland.

Όπως διαβάζουμε οι περιοχές που προβλέπεται (και έχει ήδη ξεκινήσει) η χρήση του πλοίου είναι στην Δανία. Δεν αναφέρεται κάπου το Αίγιο ή η Ελλάδα.
Ίσως να είναι κάποιο μελλοντικό πρόγραμμα ή επέκταση του συγκεκριμένου προγράμματος. Θα το δούμε μέσα στους επόμενους μήνες.

Πάντως για την ώρα φαίνεται εξαιρετικά απίθανο να είναι έτοιμο ένα ηλεκτρικό οχηματαγωγό το οποίο θα ξεκινήσει δρομολόγια από Αίγιο μέσα στο καλοκαίρου του 2020. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν υπάρχουν νεότερα θα σας ενημερώσουμε μέσα από την σελίδα μας.

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018

Πόσο παλιά μπορεί να είναι τα αστικά λεωφορεία;

 Στην Πάτρα έχουμε συνηθίσει εδώ και πολλά χρόνια την εικόνα κάποιων παμπάλαιων αστικών λεωφορείων. Έχει γίνει βέβαια μια μεγάλη προσπάθεια από το αστικο ΚΤΕΛ Πάτρας να εκσυγχρονίσει το στόλο του με μεταχειρισμένα λεωφορεία από χώρες της κεντρικής Ευρώπης (Γερμανία, Αυστρία κυρίως, σε κάποια δεν έχουν αλλάξει ούτε τη βαφή που έχει πάνω γερμανικά γράμματα) όμως ακόμα κυκλοφορούν κάποια λεωφορεία που πραγματικά δεν θυμίζουν σύγχρονη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ας δούμε λίγο τι λέει η νομοθεσία. Ο νόμος 4070/2012 με τίτλο  "Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών,Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις"

αναφέρει ότι τα αστικά λεωφορεία όταν εισέρχονται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία είτε καινούρια είτε μεταχειρισμένα πρέπει να είναι ηλικίας ΜΕΧΡΙ 15 ΕΤΩΝ από το έτος κατασκευής του πλαισίου του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου.
Επίσης λέει ότι μετά συμπλήρωσης 27 ετών από το έτος κατασκευής πλαισίου τα λεωφορεία αυτά ΑΠΟΣΥΡΟΝΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ από την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου.

Γνωρίζοντας ότι ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων στην Ελλάδα είναι σαραβαλάκια, φρόντισαν να κρατήσουν ένα πολύ υψηλό μέγιστο όριο ηλικίας οχημάτων (27 έτη) αδιαφορώντας έτσι για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, την ασφάλεια των επιβατών, καθώς και για τις όποιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις (πόσες φορές δεν έχουμε αγανακτήσει από τη μαυρίλα που βγάζουν οι εξατμίσεις αστικών λεωφορείων αν τύχει και βρεθούμε πίσω τους;). Μάλλον αυτό που ενδιέφερε περισσότερο ήταν να μην θιχτούν τα διάφορα αστικά και (όχι μόνο) κτελ ανα την Ελλάδα.

Πριν λίγες μέρες κατατέθηκε στη βουλή  το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» το οποίο επιφέρει κάποιες αλλαγές. Όπως διαβάζουμε στο ρεπορτάζ του taxheaven.gr:

"Επανακαθορίζεται το ανώτατο όριο ηλικίας (από 15 έτη στα 18) των αστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης που τίθενται πρώτη φορά σε κυκλοφορία είτε καινούργια είτε μεταχειρισμένα.

Το ανώτατο όριο ηλικίας φαίνεται να μην αλλάζει και μένει στα 27 χρόνια. Φυσικά είναι ένα πολύ μεγάλο όριο αυτό. Ένα όχημα 25-26 ετών με χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ δεν το λες και κατάλληλο για μαζική μεταφορά ατόμων, όσο καλή συντήρηση και να έχει κάνει. 
Ας δούμε σε κάποιες άλλες χώρες τι γίνεται. Στην Ιρλανδία το όριο για να ανανεωθεί η άδεια κυκλοφορίας αστικού λεωφορείου είναι 10 έτη (!!)  και σε ειδικές περιπτώσεις 15 έτη. Δεν το συζητάμε φυσικά για χώρες όπως η Ολλανδία, η Ελβετία, η Γερμανία κλπ. Εξάλλου όταν αυτοί τα αποσύρουν τα αγοράζουν τα δικά μας αστικά ΚΤΕΛ.
Στο Σαο Παολο της Βραζιλίας έχουν θέσει μέγιστο ηλικιακό όριο τα 7 έτη για τα αστικά λεωφορεία 
Το 1978 το αστικό ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης παρήγγειλε την πρώτη παρτίδα από λεωφορεία Volvo-Σαρακάκης B10M "Δεινόσαυρος" (αρθρωτά μήκους 18 μέτρων). Στη συνέχεια αγόρασε αρκετά λεωφορεία της βελτιωμένης σειράς "Αλέξανδρος" πού όλα βασίζονται στο αρχικό B10M. 
Κατασκευάστηκαν από τη Saracakis 3 γενιές B10M, το 1993, το 1995 και το 1997. Στη συνέχεια το Αστικό Κτελ Πάτρας αγόρασε αρκετά αρθρωτά B10M από το Κτελ Θεσσαλονίκης, τα οποία κυκλοφορούν μέχρι σήμερα στους δρόμους της Πάτρας. Για πιο λόγο πρέπει ότι αποσύρεται για λόγους παλαιότητας από άλλες πόλεις να το αγοράζει το ΚΤΕΛ Πάτρας;  (καταλαβαίνουμε βέβαια ότι συμβαίνει μάλλον λόγω χαμηλού κόστους αγοράς)

Όπως και να χει ας ελπίσουμε ότι αυτά τα παλαιά πλέον λεωφορεία σαραβαλάκια (21 - 25 ετών)  σύντομα να αντικατασταθούν με νεότερα και να έχει και η Πάτρα το προφίλ μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής πόλης με σύγχρονα, καθαρά και αντιρυπαντικής τεχνολογίας αστικά λεωφορεία.




Δευτέρα 5 Μαρτίου 2018

Ο "Υπερκόμβος" Ρίου της Ολυμπίας Οδού

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας "Ολυμπία Οδός" παραδόθηκε ο κόμβος του Ρίου, ένα από τα πιο πολύπλοκα έργα του νέου αυτοκινητόδρομου. Η ανακοίνωση αναφέρει ότι η παράδοση έγινε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, πράγμα όμως  που δεν ισχύει, μιας και πέρυσι είχε ανακοινωθεί ότι το έργο θα είναι πλήρως τελειωμένο τα Χριστούγεννα του 2017. Τέλος πάντων δεν πειράζει, έστω και με δυο μήνες καθυστέρηση το έργο ολοκληρώθηκε. Πράγματι υπάρχει μεγάλη αναβάθμιση συγκριτικά με την παλαιότερη κατάσταση στο οδικό δίκτυο της περιοχής. Η κυριότερη αναβάθμιση είναι ότι πλέον υπάρχει άμεση σύνδεση της γέφυρας με το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών (αμφίπλευρη), κάτι που δεν υπήρχε πριν (βλπ. και τη σχετική φωτογραφία). Επίσης έχει αναβαθμιστεί σε σημαντικό βαθμό το παράπλευρο οδικό δίκτυο με "κυκλικούς κόμβους" που είναι το στάνταρντ σε όλα τα σύγχρονα Ευρωπαϊκά οδικά δίκτυα. 
Να αναφέρουμε εδώ μια σημαντική κατά την αποψή μας παράληψη, που είναι η σύνδεση του Ρίου με την Ολυμπία Οδό στην κατεύθυνση προς Πάτρα. Δηλαδή να μπορεί κάποιος από το Ρίο να μπει στον αυτοκινητόδρομο και να κατευθυνθεί προς Πάτρα. Αυτό θα βελτίωνε πολύ το χρόνο μετακίνησης προς το κέντρο της πόλης και θα αποσυμφόριζε την παλαιά εθνική οδό ειδικά τις ώρες του μεσημεριού που η κίνηση από πανεπιστήμιο και νοσοκομείο προς κέντρο είναι μεγάλη. Ίσως θα πρέπει η εταιρεία μελλοντικά να προσθέσει αυτή τη σύνδεση.
Τέλος να αναφέρουμε ότι στο παράπλευρο δίκτυο ακόμα δεν εχουν ολοκληρωθεί τα έργα δηλαδή σωστές/τελικές  ασφαλτοστρώσεις και διαγραμμίσεις, λογικά όμως θα συμβεί και αυτό τους επόμενους μήνες.

Πέμπτη 1 Μαρτίου 2018

Νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών/Πατρών, κατάσταση έργου (Μάρτιος 2018)

Αυτό το τεράστιας σημασίας έργο για όλη την βόρεια Πελοπόννησο ήδη έχει καθυστερήσει πάρα πολλά χρόνια. Στο επίσημο site της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει ότι το έργο ξεκίνησε το 2006 και έχει ως χρόνο ολοκλήρωσης το 2018, στην πραγματικότητα όμως θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα αν σκεφτούμε τις τεράστιες χρηματοδοτήσεις που υπήρξαν.  (Στην φωτογραφία από την ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ φαίνεται τμήμα της νέας γραμμής μεταξύ Ακράτας και Αιγίου). Δυστυχώς φτάσαμε στον έβδομο χρόνο "μνημονίου" για να συζητάμε ακόμα τη σύνδεση της τρίτης πόλης της χώρας με ένα στοιχειώδη (διπλή γραμμή κανονικού εύρους) σιδηρόδρομο.  Πέρασαν 37 χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πολλές κυβερνήσεις αλλά και πολλά "πακέτα" χρηματοδοτήσεων και όμως το έργο αυτό δεν έγινε. Ας ελπίσουμε αυτή τη φορά να δούμε όντως να ολοκληρώνεται έστω και με καθυστέρηση.  Το παρακάτω εικονίδιο είναι από την ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ. Προσέξτε λίγο τις πηγές χρηματοδότησης. Από το 2000 (!!!) δηλαδή 18 χρόνια πριν... ταμείο συνοχής, ΕΣΠΑ 07-13, ΕΣΠΑ 14-20...


 

Ας δούμε λίγο την κατάσταση όπως διαμορφώνεται σήμερα (Μάρτιος 2018). Αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό ολοκλήρωση ένα σημαντικό κομμάτι της νέας γραμμής και πιο συγκεκριμένα :




[1] Η υποδομή και επιδομή στο τμήμα Κιάτο - Αίγιο (Ροδοδάφνη) . Όταν λέμε επιδομή και υποδομή εννοούμε όλα τα χωματουργικά, τη στρώση της διπλής γραμμής για το τμήμα αυτό 71 Km,  τη  σηματοδότηση, την τηλεδιοίκηση, τις τηλεπικοινωνίες, τους σταθμούς/στάσεις και όλα τα ηλεκτρομηχανικά έργα σηράγγων. Προβλέπονται 3 μεγάλοι σταθμοί (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο) και αρκετές στάσεις. Οι σταθμοί είναι σχεδόν έτοιμοι. Η επέκταση προς Ξυλόκαστρο έχει τεράστια καθυστέρηση. Από την εποχή των Ολυμπιακών αγώνων (το 2004) είχε γίνει εξαγγελία της επέκτασης του προαστιακού και τελικά πέρασαν κιόλας 14 χρόνια.
Το έργο το έχει αναλάβει ο όμιλος των εταιρειών ΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ (οι δύο πρώτες είναι πρακτικά και οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές της χώρας).
Στο τελευταίο διαθέσιμο στο διαδίκτυο video της ΕΡΓΟΣΕ (Σεπτέμβριος 2017) φαίνεται ότι σε κάποια σημεία το έργο είναι σχεδόν ολοκληρωμένο ενώ σε άλλα σημεία βρίσκεται αρκετα πίσω. Για παράδειγμα ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός Αιγίου είναι ήδη έτοιμος. H φωτογραφία είναι του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αιγίου (από την ιστοσελίδα της ERGOSE):
Στην περιοχή της Ροδοδάφνης το έργο έχει τεράστια καθυστέρηση στο σημείο της άνω διάβασης με την παλαιά Εθνική οδό και έχει προκαλέσει μεγάλη ταλαιπωρία στους οδηγούς και κατοίκους της περιοχής.

[2] Η υποδομή στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος μήκους 21.5 Km.  Και αυτό το έργο το έχει αναλάβει ο ίδιος όμιλος εταιρειών (ΑΚΤΩΡ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, J&P ΑΒΑΞ). Το μεγαλύτερο υποέργο σε αυτό το τμήμα είναι η δίδυμη σήραγγα Παναγοπούλας (μήκους περίπου 4.5 Κm)  που σχεδόν έχει ολοκληρωθεί. (βλπ φωτογραφία με την έξοδο του τούνελ στην παναγοπούλα)


Το έργο προχωράει αλλά θα μπορούσε και με γρηγορότερο ρυθμό. Στο κομμάτι Καμάρες - Λαμπίρι - Παναγοπούλα είναι σχεδόν έτοιμο. Στο τμήμα Παναγοπούλα - Ψαθόπυργος (Δρέπανο) υπολείπονται ακόμα κάποια έργα και δουλεύονται καθημερινά. Επίσης με αργούς ρυθμούς προχωράεικαι το έργο της άνω διάβασης στο ύψος του Νέου Ερινεού  . Υποτίθεται ότι αποτελεί εκρεμμότητα της Ολυμπίας Οδού και θα έπρεπε ήδη να έχει παραδοθεί.

Στη διπλανή φωτογραφία (Μάρτιος 2018) βλέπουμε το σημείο της άνω διάβασης στο ύψος του Νέου Ερινεού (Μεταξύ Καμαρών και Λόγγου).



Εκρεμεί βέβαια το έργο της επιδομής (στρώσης με τις γραμμές.)



[3]  Πριν από λίγο καιρό ξεκίνησε το έργο της υποδομής Ψαθόπυργος-Μποζαϊτικα (Προάστιο) μήκους 10.5 Km. Την κατασκευή ανέλαβε (μετά από πολλές καθυστερήσεις στον διαγωνισμό) η Ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture (σε συνεργασία με την γνωστή από τα παλιά "ΜΗΧΑΝΙΚΗ" που ξαναμπαίνει στο παιχνίδι των έργων)  Αυτή την περίοδο γίνονται χωματουργικά έργα στην περιοχή των Αραχωβιτίκων και του Αγίου Βασιλείου και προχωράνε με εντατικούς ρυθμούς.


(Στη φωτογραφία τα έργα στο ύψος των Αραχωβίτικων). Το έργο (προϋπολογισμού περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ) προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2020. Θα ενημερώνουμε κατά καιρούς για την πορεία του ανεβάζοντας και σχετικές φωτογραφίες.












Φωτογραφία από τα έργα στην περιοχή του Ψαθοπύργου.










  Άρα συνοψίζοντας: Μέχρι το τέλος του 2018 (ή αρχές 2019) στην καλύτερη περίπτωση θα δούμε το τρένο να σφυρίζει μέχρι το Αίγιο. Και αν γίνει αυτό το τρένο θα είναι ντιζελοκίνητο μιας και το έργο της ηλεκτροδότησης της νέας γραμμής ακόμα δεν έχει ξεκινήσει.   
Αν γίνει αυτό θα έχουμε λογικά μετεπιβίβαση στο Κιάτο στους συρμούς του Προαστιακού εκτός αν προτιμηθεί η χρήση ντιζελοκίνητων συρμών για απευθείας σύνδεση του Αιγίου με την Αθήνα (προτιμότερο γιατί οι μετεπιβιβάσεις δεν διευκολύνουν τη χρήση του μέσου). 
Θα ενημερώνουμε κατα καιρούς για την πορεία των έργων του σιδηροδρόμου.