Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και η καθόλου τυχαία κατάργηση των Λατινικών

Στις 22 Νοεμβρίου 2015 εκδόθηκε το Φ.Ε.Κ. σύμφωνα με το οποίο διορίστηκε ως πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ο καθηγητής Κοινωνικής Θεωρίας και Κοινωνιολογίας της Σκέψης κ. Γεράσιμος Κουζέλης.

 Διαβάζουμε επίσης στην ιστοσελίδα του ινστιτούτου ότι ο αντιπρόεδρος του κ. Παύλος Χαραμής έχει επίσης ειδικευτεί στην Κοινωνιολογία!
"Αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο αντικείμενο «Κοινωνικός αποκλεισμός και μειονότητες» (κατεύθυνση Κοινωνιολογίας) καθώς και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στο αντικείμενο  «Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση» » (Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών)"


Τρία χρόνια μετά (και φυσικά με τον ίδιο κ. Κουζέλη να παραμένει ως πρόεδρος), ανακοινώνεται αιφνιδίως από τον υπουργό παιδείας κ. Γιαβρόγλου ότι τα Λατινικά καταργούνται ως μάθημα πανελλαδικών για εισαγωγή στα πανεπιστήμια και... αντικαθίστανται από κοινωνιολογία (!!)
Και μάλιστα άμεσα από το 2019-20. 
Δε γνωρίζουμε αν προηγήθηκε διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα (σίγουρα κανένας διάλογος δεν υπήρχε με τους φιλολόγους αν κρίνουμε από τις ανακοινώσεις τους) ή με τα άλλα κόμματα της βουλής για ένα σοβαρό ζήτημα όπως είναι οι εξετάσεις πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 
Από ότι φαίνεται δεν υπήρξε καμία σοβαρή προετοιμασία και η επιλογή συγκεκριμένα της "κοινωνιολογίας" (γιατί όχι κάποιο άλλο μάθημα και συγκεκριμένα η κοινωνιολογία;;) σε συνδυασμό με τη γνωμοδοτική ισχύ που έχει το ινστιτούτο μάλλον δείχνει ότι υπάρχει κάποια σχέση μεταξύ ινστιτούτου (και του καθηγητή κοινωνιολογίας προέδρου του) και της απόφασης του υπουργού παιδείας.

Να αναφέρουμε εδώ κλείνοντας κάποια στοιχεία που βρήκαμε στην ιστοσελίδα του ινστιτούτου εκαπιδευτικής πολιτικής:
 
Το Ι.Ε.Π. είναι επιτελικός επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τους εποπτευόμενους φορείς του στα θέματα που αφορούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, με στόχο τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Για κάθε συναφή πρωτοβουλία ή δράση υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή εποπτευόμενων φορέων του, απαιτείται συνεργασία με το Ι.Ε.Π.

 Όπως βλέπουμε κάθε "πρωτοβουλία" του υπουργείου παιδείας ΑΠΑΙΤΕΙ τη συνεργασία με το Ινστιτούτο. 

Επίσης διαβάζουμε πιο κάτω στις αρμοδιότητες :

α) Γνωμοδοτεί ύστερα από σχετικό ερώτημα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή εισηγείται αυτεπαγγέλτως προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για θέματα σχετικά με:
αα) τη διαμόρφωση, το διαρκή εκσυγχρονισμό και τη βέλτιστη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής σε όλους τους τύπους των σχολικών μονάδων, καθώς και τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων,
ββ) τα προγράμματα σπουδών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα σχολικά βιβλία, καθώς και τα λοιπά διδακτικά μέσα, έντυπα και ψηφιακά,



Κατά περίεργο τρόπο στο διοικητικό συμβούλιο του ινστιτούτου βλέπουμε ότι σχεδόν όλα τα μέλη έχουν να κάνουν με την πρωτοβάθμια (!) (ακόμα και τα μέλη ΔΕΠ) 


Βρατσάλης Κώστας του Αντωνίου  (καθηγητής του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου,)
Κανελλόπουλος Παναγιώτης του Ανδρέα, Αναπληρωτής Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας (μουσική παιδαγωγική)
Ρουσσάκης Ιωάνης του Εμμανουήλ, Επίκουρος Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μαρία−Τατιάνα Σπανέλλη του Θεοδώρου, εκπαιδευτικός Α/θμιας εκπ/σης, Διευθύντρια του 72ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών
Γεωργία Φέρμελη του Σωκράτη,  Σύμβουλος Α΄ του ΙΕΠ

Και γραμματεία του ινστιτούτου είναι δύο καθηγήτριες Γαλλικής φιλολογίας (!!) αποσπασμένες όπως αναφέρει.

Δηλαδή για ένα κρίσιμο ζήτημα όπως είναι οι εισαγωγικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση  δεν υπάρχει  κανείς από την Β'-βάθμια εκπαίδευση (εκτός του αντιπροέδρου με ειδικότητα κοινωνιολογία)  ούτε κάποιος καθηγητής πανεπιστημίου π.χ. Από τη Νομική σχολή ή Τμήμα Φιλολογίας (δυο κλάσικές σχολές της θεωρητικής κατευθυνσης).

Λοιπόν τι λέτε;

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
--------------------------

Θα υπενθυμίσουμε εδώ μια παλαιότερη συνέντευξη του κυρίου  Κουζέλη που είχε πει τα εξής για την πρωϊνή προσευχή: (στην εφημερίδα "ΕΠΟΧΗ"
Απόσπασμα συνέντευξης του Προέδρου του ΙΕΠ Γεράσιμου Κουζέλη
Γιατί δεν έχουν υπάρξει ριζικές αλλαγές στην εμπλοκή που έχει η Εκκλησία στα σχολεία, από το μάθημα των Θρησκευτικών, μέχρι την πρωινή προσευχή, τον αγιασμό και τις εικόνες μέσα στην αίθουσα;
Καταρχάς επί Φίλη εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ένα μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα, που είχε ελεγχθεί, αξιοποιηθεί και διαφοροποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια, πριν την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Φάνηκε από αυτή την προσπάθεια ότι ακόμα και αυτό το ελάχιστο βήμα για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, μια διαδικασία εξορθολογισμού του μαθήματος των Θρησκευτικών, δεν είναι εύκολο, καθώς οι δυναμικές ισχύος –τυπικής και άτυπης- στην ελληνική κοινωνία δεν επιτρέπουν ένα μάθημα θρησκειολογίας, παρά το γεγονός ότι η ελληνική κοινωνία έχει γίνει πολυπολιτισμική και πολυθρησκειακή. Θεωρώ όμως ότι, ύστερα και από την εφαρμογή των αλλαγών, είμαστε αυτή τη στιγμή σε ένα δρόμο καλής συνεννόησης για να διαμορφώσουμε συνολικά το εκπαιδευτικό υλικό. Η Εκκλησία είναι ένας πολύ ισχυρός παράγοντας στην ελληνική κοινωνική ζωή και ως τέτοιος έχει θέσει κάποια όρια. Αυτό αφορά αφενός το χρόνο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών και, αφετέρου τα θρησκευτικά σύμβολα εντός του σχολείου. Ο τρόπος με τον οποίο οργανώνεται η παιδαγωγικά απαραίτητη πρωινή συγκέντρωση των μαθητών επαφίεται  επί της ουσίας στη σχολική κοινότητα και το σύλλογο διδασκόντων. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, εδώ και πολλά χρόνια και όχι μόνο λόγω συμμετοχής μαθητών άλλων δογμάτων, η αφορμή αναστοχασμού κατά την πρωινή συγκέντρωση έχει άλλο χαρακτήρα, όπως την ανάγνωση ενός ποιήματος. (!!!) (τα θαυμαστικά δικά μας)

Διαβάστε επίσης και μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του κ. Κουζέλη στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο και τον Περικλή Δημητρουλόπουλο 
 (ολόκληρη η συνέντευξη στον παρακάτω σύνδεσμο)
https://left.gr/news/g-koyzelis-i-ekklisia-den-ehei-armodiotita-sta-programmata-spoydon

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου